Fri frakt och returer

FAQ's

Har du en fundering kring din väska? I vår FAQ hittar du svar på de vanligaste frågorna. Är det ändå osäker är du välkommen att kontakta oss.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Kontrollera att varorna stämmer in på villkoren för rabattkoden (och att du skrivit in rabattkoden rätt). Fungerar det fortfarande inte kan du kontakta oss på tel 044-60300 eller maila till info@cavalet.se

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi använder oss av Klarna check-out som har dessa följande betalningsalternativ:
direktbetalning, faktura, betalkort och konto/delbetalning. Läs mer: https://www.klarna.com/se/

När kommer min beställning?

Leveranstiden inom Sverige är cirka 4 arbetsdagar. Internationella leveranser kan ta upp till mellan 5–9 arbetsdagar.

Var befinner sig min order?
I leveransbekräftelsen finns försändelsens kollinummer. Detta kan du använda för att spåra din försändelse på Schenkers hemsida och se när den beräknas komma fram till ditt närmaste uthämtningsställe.

https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok

Kan jag ändra/avbryta min beställning?

Kontakta oss på tel: 044-60300 eller maila till: info@cavalet.se så hjälper vi dig, har ordern redan skickats från vårt lager kontaktar vi fraktbolaget för att stoppa ordern.

Hur returnerar jag en vara?

Vi har fria returer, kontakta kundservice på tel: 044-60300 eller maila till: info@cavalet.se så får du en retursedel mejlad eller skickad till dig. Varan skall vara i samma skick som vid leverans, oanvänd i originalkartong. Återbetalning sker när returen ankommit till vårt lager.

Vad gör jag om mitt paket är skadat?

Kontakta oss på tel: 044-60300 eller via mail: info@cavalet.se så skickar vi en ny vara.

Var/ hur kan jag lämna in min väska för reparation?

Kontakta vår reservdelsavdelning på tel: 044-60300 så hjälper vi dig. Du kan beställa reservdelar online och byta själv. Är det ett garantiärende tar vi emot väskan och reparera den.

Hur beställer jag rätt reservdelar? – hjälp med vilka man skall köpa

Behöver du reservdelar till din väska? Kontakta oss på mail: info@cavalet.se eller på telefon: 044-60300 så hjälper vi dig välja rätt reservdelar.

Hur låser jag upp mitt kombinationslås när jag har glömt kombinationen?

Kontakta kundtjänst på tel 044-60300 eller läs mer på sidan Låsinstruktioner. Eller besök butiken där du köpte din väska.

Hur låser jag upp min nya väska?

Din väska kommer att vara låst med dragkedjans löpare fast i låset vid leverans. Koden är förinställd på 0-0-0, se till att det är inställt och tryck sedan på den lilla knappen på låset och löparna kommer falla ut. Det behövs ingen nyckel till din nya väska, detta är endast för tullen vid eventuell inspektion.


Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har problem med låset, ring 044-60300 eller maila till: info@cavalet.se